Unity 2018.1 Çıktı!

Erdem Turançiftçi

11 ay önce

Unity en son versiyonu olan 2018.1 resmi olarak çıktı. Bir süredir betada olan bu versiyonu resmi sitesinden indirebilirsiniz.

Bu versiyonla eklenen özellikler arasında gözümü çarpanlar Shader Graph, Scriptable Render Pipeline, ProBuilder ve PolyBrush.



Shader Graph daha önce materyal hazırlamış arkadaşlar için tanıdık bir araç. Node'lar arasında bağlantılar kurarak daha karmaşık materyalleri görsel bir şekilde oluşturmanıza yarıyor. Bu özellik gelmeden önce bu tarz sonuçları almak için ya Shader yazmayı bilmeniz gerekiyordur ya da ücretli eklentilerden yararlanmanız gerekiyordu.



Scriptable Render Pipeline (SRP) ile Unity görsel oluşturma konusunda kendini modernleştiriyor. Unity bize artık istediğimiz grafikleri gösterme konusunda daha fazla seçenek veriyor. Genel olarak da yardımcı olması için HD RP & Lightweight RP şablonları hazırlamışlar. Kısaca özetlemek gerekirse, yapacağınız oyun daha güçlü yeni bilgisayar ve konsollar içinse HD RP sizin için daha uygun. Eğer hedeflediğiniz platform telefon & tabletler gibi mobil cihazlarsa, Lightweight RP performans açısından daha iyi bir seçenek.



ProBuilder & PolyBrush araçlarından daha önce bahsetmiştim. Kısaca bu araçlar sayesinde Unity'de modelleme yapabiliyorsunuz. Bunlar 3ds Max, Maya ya da ZBrush gibi programların yerini alacak güçte değiller ama basit işlemler için başka bir programla uğraşmamak her türlü avantaj. Daha deneme fırsatı bulamadım ama tahminim low-poly modelleme için de iş görebileceği yönünde.